מדוע נדרש יועץ משכנתא פרטי

רכישת נכס בישראל  הפך להיות עניין מורכב.
הביקוש גדול על ההיצע. מחיר הדירות / נכסים ממשיך לטפס, ומכאן קיים צורך בהון עצמי גדול יותר

מדוע נדרש יועץ משכנתא פרטי ואיך בוחרים איש מקצוע זה?
מספר כללים וטיפים :רכישת דירה היא בבחינת הגשמת חלום עבור מרבית המשפחות בארץ. חלומות לחוד ומציאות לחוד, כי בפועל  מדובר בהחלטה רבת משמעויות והשלכות על חייכם כיום ובעתיד.
סביר להניח שזו תהיה העסקה הגדולה ביותר מבחינה פיננסית שתעשו בחייכם או אחת מהן ולכן, כל החלטה שתתקבל בדרך תשפיע על איכות חייכם וחיי משפחתכם לשנים רבות.
כשאתם עומדים להפקיד את הטיפול בעסקה כה מהותית, בהיקף של מאות אלפי שקלים, בידיו של יועץ משכנתאות, תרצו, מן הסתם, לוודא שאתם בידיים של הטובים והמקצוענים ביותר.
חשוב מאד שיועץ המשכנתא שבחרתם יהיה לא רק מקצוען, אלא אדם איכותי וישר, נטול אינטרסים ושיקולים זרים.
בפגישת ההיכרות עם היועץ, מומלץ לשים לב שאיש המקצוע שבחרתם מסביר לכם את ההליך על כל שלביו בצורה מובנת וברורה.
שלב ראשון ומחייב בתהליך הוא ניתוח פיננסי לעסקה ולמערכת הכלכלית המשפחתית.
שלב שני היועץ נדרש לתכנן את המימון לעסקה, לבנות תמהיל להלוואה ולקבוע את החלוקת למסלולים השונים,  בהתאם לתכנון הפיננסי ולגובה ההחזרים החודשיים שסיכמתם. ככל שההלוואה גבוהה יותר, כך חשיבותו של התמהיל גוברת.
בשיחת ההיכרות עם היועץ נסו להתרשם מניסיונו, אמינותו, מקצועיותו. רצוי שתהיה לו השכלה אקדמאית מתאימה לצד ניסיון בתחומים פיננסיים ולא פחות חשוב, ניסיון רב בשוק המשכנתאות.
המלצות וחוות דעת של לקוחות יעניקו לכם ביטחון נוסף כי כמו בכל תחום, מוניטין טוב הינו פרמטר חשוב ואפקטיבי. גם המלצות וביקורות בפורומים השונים באינטרנט ובאתרים יכולים להקנות ביטחון נוסף.


לסיכום: מקצועיות, השכלה, ניסיון והמלצות. אלה הפרמטרים שיבטיחו לכם יועץ משכנתאות טוב ומתאים. ערכו פגישת היכרות ראשונה, ובחנו היטב את האדם היושב מולכם. ולבסוף, גם אינטואיציה, תחושת בטן  וכימיה חיובית לא יזיקו.


 כי משכנתא לא לוקחים , משכנתא מתכננים.


 ( כתבה מצויינת בנושא: https://www.calcalist.co.il/real-estate/article/h18s5zbyf)